Protokol za postopno reševanje problemov v vrtcu
PROTOKOL ZA POSTOPNO REŠEVANJE TEŽAV V VRTCU:
SODELOVANJE VRTCA S STARŠI
Zaradi lažjega reševanja težav in posredovanja predlogov smo oblikovali Protokol postopnega reševanja težav, ki nakazuje načine komunikacije med vrtcem in starši. Protokol omogoča učinkovito komunikacijo med vzgojitelji, vzgojitelji–pomočniki vzgojitelja, svetovalno službo, vodstvom in starši ter zagotavlja doslednost pri reševanju težav. Cilj protokola je izboljšati komunikacijo, preprečiti nesporazume in
spodbuditi konstruktivno sodelovanje za dobrobit otrok.
- Informacija, pobuda ali pritožba se naprej sporoči osebi, pri kateri je problem/težava nastala ali šele nastaja (vzgojitelj posamezne skupine ali drug strokovni delavec vrtca) – neposredno vpleteni strokovni delavec. Pričakuje se, da se problem reši s pogovorom. Vpleteni povedo svoje mnenje, razloge za skrb in tudi predloge za rešitev. V dialogu se poišče ustrezna skupna rešitev, skupno
se oblikuje načrt ukrepov (strategija) in dogovorov.
- Če problem na tej ravni ni rešljiv, se vključi svetovalna služba in svetuje ter pomaga pri iskanju skupne rešitve, skupaj s soudeleženimi analizira dosedanje informacije/ukrepe in pomaga določiti nadaljnje korake akcijskega načrta.
- Če tudi po sodelovanju in vključitvi svetovalne službe ni izboljšav oziroma težava ni rešljiva, se dilema/problem predstavi vodstvu, najprej se v proces vključi pomočnica ravnateljice za vrtec, ki pregleda dosedanje ukrepe in predlaga nadaljnje korake.
- V primeru, da se izkaže potreba po nadaljnjem reševanju problema, se obrnite na ravnateljico, pri kateri se organizira skupno srečanje staršev, soudeleženega strokovnega delavca (vzgojitelj/ vzgojitelj–pomočnik vzgojitelja) in vrtčevske svetovalne delavke.
POSTOPNOSTI SE DRŽIMO SMISELNO GLEDE NA VSEBINO PROBLEMSKEGA PODROČJA.
Pripravila: Špela Rezar
svetovalna delavka vrtca
